Te znaki towarowe zna każdy. Czy wiesz, jakie niosą ze sobą historie? Niektóre z nich są bardzo proste, inne natomiast mogą zaskoczyć, a nawet poruszyć!
Logo domu mody Gucci to jeden z najpopularniejszych znaków na świecie. Niejedna kobieta marzy, aby mieć na sobie coś właśnie z tą logówką! Dwie splecione ze sobą literki G oznaczają po prostu inicjały założyciela firmy. Historia tego logo sięga 1933 r. Warto dodać, że znak ten bardzo często występuje w kolorze złotym – to symbol luksusu!
Kolejny popularny w świecie mody znak to oczywiście ten należący do Versace. Przedstawia on głowę Meduzy – postaci z mitologii greckiej. Na ten pomysł wpadł w 1993 r. Gianni Versace. Chociaż znak był do tej pory modyfikowany, postać Meduzy jest niezmienna i ma symbolizować markę jako obiekt pożądania.
Ta firma po prostu musi być wymieniona wśród największych domów mody. Historia powstania logo Chanel jest bardzo interesująca, chociaż niestety związana z tragicznymi wydarzeniami w życiu słynnej projektantki. Swego czasu nieszczęśliwe uczucie połączyło ją z Arthurem „Boyem” Capelem. Ukochany ożenił się z inną, ale zakochana kobieta często pisała na kartce powtarzające się: Coco i Capel. Logo marki miało powstać ze skrzyżowanych pierwszych liter imion.
Louis Vuitton to kolejna marka luksusowa, której logo pochodzi od imienia i nazwiska założyciela. Co interesujące, w tym przypadku symbol nie zmienił się od momentu powstania. Ciekawostka: LV to najczęściej podrabiana marka na świecie!
To logo jest naprawdę ciekawe – powóz zaprzężony w konia! Kto na to wpadł? Markę założył Thierry Hermès, który zajmował się produkowaniem ręcznie wykonywanych siodeł. Po jego śmierci rodzinny interes przejął jego syn Emile. On z kolei skupił się na zaopatrywaniu w siodła cesarskie stajnie jeździeckie i wyścigowe. Podczas gdy zarządzał rodzinnym biznesem, we Francji rozgrywały się smutne wydarzenia – Paryż został zdobyty przez Prusaków. Zniszczono wtedy wiele zabytków, w tym słynny pałac Tuilere. W jego zgliszczach pojawili się m.in. Emile Hermès oraz Charles Worth, próbowali ocalić cenne przedmioty. Tam właśnie Hermès znalazł zabawkę podarowaną przez jego ojca następcy tronu. Był to mały szary konik na trzech kółkach oraz kolaska, w której mały książę jeździł po ogrodach zniszczonego już Tuliere. I właśnie ta zabawka będąca symbolem dawnego cesarskiego luksusu stała się symbolem Hermès.
Zdj. główne: Johanne Kristensen/unsplash.com