Liczba sklepów online w Polsce stale rośnie, przez co osiągnięcie sukcesu w branży e-commerce może być coraz trudniejsze. Z efektywną strategią SEO można jednak znacznie zwiększyć swoje szanse.
Atrakcyjna oferta to tylko jeden z elementów, od których zależy sukces na rynku e-commerce. Bez odpowiedniej widoczności w sieci nie będziemy w stanie dotrzeć do klientów, co praktycznie skreśla wszelkie szanse na powodzenie w tym sektorze. Spore znaczenie pod tym względem mają czynności wchodzące w zakres SEO, czyli optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie stron polega na dostosowaniu ich treści, struktury oraz technicznych aspektów pod kątem algorytmów decydujących o kolejności wyników. Zdecydowana większość strategii SEO skupia się na wyszukiwarce Google – to wynik jej dominującej pozycji zarówno na rynku zarówno polskim, jak i europejskim.
Dokładny przebieg działań SEO może się różnić w zależności od rodzaju strony. Pozycjonowanie sklepów wymaga nieco innego podejścia niż w przypadku blogów czy lokalnych firm – warto dowiedzieć się, jakie wyzwania prezentuje branża e-commerce.
Sklepy – zarówno stacjonarne, jak i internetowe – muszą stale walczyć o nowych klientów. To szczególnie istotne na początku funkcjonowania biznesu, gdy jeszcze nie zdążyliśmy wykształcić stałej bazy konsumentów. Nie oznacza to jednak, że większe firmy nie muszą zwracać uwagi na SEO – utrzymanie odpowiedniej pozycji jest równie ważne, a w niektórych przypadkach może być nawet trudniejsze.
Pozycjonowanie sklepów wygląda nieco inaczej niż dla innych stron. Istotną różnicą jest rodzaj treści: w sklepie online będą to przede wszystkim opisy produktów i kategorii, przy których trudniej jest zachować unikalność i atrakcyjne brzmienie. Z tego względu wiele sklepów decyduje się także na wprowadzenie podstron z artykułami blogowymi, które dodatkowo pomagają wypozycjonować się na bardziej obszerne frazy. Ponadto spore znaczenie mają opinie klientów – w większości systemów e-commerce znajdziemy gotowe wtyczki, które umożliwią wyświetlanie ocen produktów od razu przy wynikach wyszukiwania. Ich obecność może znacznie zwiększyć zaufanie do sklepu, a także zachęcić internautów do zakupów na danej stronie.
Pozycjonowanie stron pozwala osiągnąć wiele korzyści – najważniejszą z nich jest zdobycie nowych klientów, którzy są kluczowi dla osiągnięcia zysków z prowadzenia sklepu. Aby móc osiągnąć najlepsze efekty, warto zainteresować się współpracą z agencją SEO. Specjaliści zatrudnieni w tego typu firmach potrafią profesjonalnie zadbać całym przebiegiem strategii, zapewniając wysoką pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, odwiedź https://boo.pl/pozycjonowanie-stron/.
Zdjęcie główne: Samantha Borges/unsplash.com
Pozycjonowanie jest dla każdego, dla każdej osoby która prowadzi swój sklep, swoją stronę, jest to ważny proces dla każdego komu zależy aby znaleźć się na wysokich pozycjach wyszukiwania, samemu na pewno też ci się zdarzyło po znalezieniu wyników dla np. pozycjonowanie shoper kliknięcie tylko w pierwsze i najwyższe pozycje, jest to naturalne dlatego tak duże ma znaczenie w jakim miejscu w wyszukiwarce znajduje się twoja strona.
Chcąc nie chcąc, bez troski i zaangażowania w działania SEO nie osiągniemy wiele w przestrzeni internetowej. Shoper, WIX, WordPress, IdoSell pozycjonowanie przy wykorzystaniu jednego z wielu dostępnych cms’ów, z pewnością będzie efektywniejsze, a organizacja pracy o wiele prostsza. W działaniach przy wykorzystaniu jednego z nich może wesprzeć nas agencja interaktywna, która będzie w stanie skorygować nasze błędy, bo w końcu najlepiej uczymy się właśnie na nich.