• Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt
Brak wyników
Zobacz więcej wyników
Fashionspy
  • W dobrej cenie
    • Modowe okazje
    • Urodowe okazje
  • Trend alert
    • Hity z Instagrama
    • W stylu gwiazd
    • Trends & new campaign
  • Lekcje stylu
  • Beauty space
    • Urodowe sztuczki
    • Nowości
  • Styl życia
  • W dobrej cenie
    • Modowe okazje
    • Urodowe okazje
  • Trend alert
    • Hity z Instagrama
    • W stylu gwiazd
    • Trends & new campaign
  • Lekcje stylu
  • Beauty space
    • Urodowe sztuczki
    • Nowości
  • Styl życia
Brak wyników
Zobacz więcej wyników
Fashionspy
Brak wyników
Zobacz więcej wyników
Fashionspy Styl życia

Jak może wyglądać świat mody po pandemii?

Wiktoria Florek Przez Wiktoria Florek
7 grudnia 2020
-
4 min. czytania
0
1
Udostępnień
35
Odsłon
Udostępnij na FacebookUdostępnij na Twitter

Pandemia wpłynęła na życie każdego z nas. Odcisnęła piętno na wielu branżach, także modowej. Jak może wyglądać świat mody po koronawirusie? Co się zmieni? Sprawdźcie nasze prognozy.

Kryzys – słowo, którego od kilku miesięcy boją się przedstawiciele większości branż. W dobie pandemii sektor modowy zmienia się i będzie zmieniał nadal. Jednak w jakim kierunku podążają wszystkie te zmiany? Co to wszystko oznacza dla przedstawicieli branży modowej i dla konsumentów? Zobaczcie, jak może wyglądać świat mody po Pandemii.

W duchu slow i eko

Od kilku lat w modzie można zaobserwować zmianę podejścia konsumentów; w swoich wyborach jesteśmy bardziej przyjaźni naszej planecie. Coraz więcej rzeczy wysokiej jakości staje się łatwiej dostępna dla przeciętnie zarabiających osób. Staramy się kierować zasadami „mniej znaczy więcej” oraz „liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość”. Wygląda na to, że pandemia koronawirusa tylko dodatkowo napędza ten ekologiczny i bardzo ważny trend. Ludzie wolą zainwestować w jedną droższą rzecz, zamiast kupować kilka tańszych. Przewartościowują kwestie związane z finansami, zauważają, że o wiele lepszym pomysłem jest zdecydowanie się na koszulkę z eko-bawełny, która posłuży im wiele lat, a tym samym (w dłuższej perspektywie) pozwoli zaoszczędzić więcej pieniędzy.

Odrodzenie świata mody?

Niektórzy eksperci twierdzą, że świat mody po pandemii zostanie zdefiniowany całkowicie na nowo. Pojęcie konsumpcjonizmu może przestać istnieć. Czy ta prognoza sprawdzi się w 100%? Tego nie możemy być pewni, jednak faktem jest, że produkcja dóbr konsumpcyjnych znacznie zwolniła w trakcie pandemii koronawirusa. Ludzie zaczęli też bardziej doceniać rzeczy, które są przede wszystkim wygodne, a nie tylko modne.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez ZARA Official (@zara)

Z offline do online

Projektanci organizują pokazy mody w sieci, a do internetu przenoszą się masowo ci, którzy do tej pory wybierali głównie sklepy stacjonarne. Oferty sklepów internetowych znanych marek stają się z dnia na dzień coraz atrakcyjniejsze – nacisk na sprzedaż online spowodowany jest zamknięciem lub ograniczeniem funkcjonowania galerii handlowych. Coraz więcej osób korzysta z licznych zniżek czy darmowych dostaw, jakie oferują sklepy w sieci. Wygląda na to, że ta sytuacja się utrzyma.

Najlepsi i najsilniejsi na pewno sobie poradzą

Sieciówki, które oferują swoim klientom sprzedaż online i podejmują działania pozwalające zminimalizować straty oraz utrzymać płynność – przetrwają. A co z małymi firmami? Marki, które mają wierne grono odbiorców lub potrafią skutecznie pozyskać i wzbudzić zaufanie nowych klientów, także powinny sobie poradzić. Konsumenci ceniący produkty unikalne, oryginalne i ekologiczne, wciąż będą korzystać z ich usług. Pewna część społeczeństwa nigdy nie przepadała za masowymi dobrami – obecna sytuacja tego nie zmieni.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez FASHION TRENDS (@stylemilkshake)

Elastyczność i otwartość zawsze w cenie

Nikt nie jest w stanie przewidzieć tego, w jaki sposób pandemia wpłynie na oczekiwania i potrzeby klientów, gdy już ustanie. Zachowania zakupowe i obecne podejście do branży modowej wśród konsumentów można stale obserwować i interpretować. 

Z pewnością ważne jest, żeby branża fashion zachowała jak największą elastyczność i potrafiła dostosować się do zmian, jakie nadchodzą. Klient w przyszłości może być znacznie bardziej wymagający i świadomy niż przed pandemią. Z jednej strony przyzwyczajony do przecen może oczekiwać niższych cen, ale z drugiej – chcąc być posiadaczem ekologicznych, wysokiej jakości produktów, może dokonywać zakupów z o wiele większą rozwagą niż dotychczas, zwracając uwagę na materiał czy miejsce wyprodukowania, niż na koszt danej rzeczy.

Przeczytaj też: 9 swetrów do 100 złotych, które znajdziesz w szafie redaktorek mody

Tagi: modny lifestyle
Poprzedni wpis

3 najmodniejsze planszówki na jesienne wieczory, o istnieniu których mogliście nie mieć pojęcia

Następny wpis

Jak nosić elegancką koszulę? Oto 3 nietypowe sposoby

Wiktoria Florek

Wiktoria Florek

Miłośniczka dobrego stylu, poszukująca naturalności w urodzie. Ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie studentka psychologii. Jako copywriterka tworzy unikalne treści zgodnie z zasadami SEO od 2017 roku. Prowadzi też firmę OpiszSię, która pomaga przygotowywać opisy dla sklepów internetowych.

Następny wpis
fot. andersphoto/ adobestock

Jak nosić elegancką koszulę? Oto 3 nietypowe sposoby

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kategorie

  • Beauty space
  • Lekcje stylu
  • Styl życia
  • Trend alert
  • W dobrej cenie

Tagi

garderoba gwiazd modne dodatki modne kosmetyki modne koszule modne stylizacje modne swetry modny lifestyle przeceny sposoby pielęgnacji trendy jesień-zima 2020/21 trendy wiosna-lato 2021 triki stylizacyjne

Polecane

Materiały prasowe Gucci

Zobacz najnowszą kampanię Gucci z Alexą Chung w roli głównej

25 stycznia 2021
fot. Isa Foltin/ German Select/ Getty Images

Te Instagramy znanych stylistek warto obserwować. To kopalnie modowych inspiracji

22 stycznia 2021
fot. Kirstin Sinclair/ Getty Images Entertainment/ Getty Images

Oto gwiazdy, które mają własne marki kosmetyczne

20 stycznia 2021

Cześć! Zapraszamy Was do świata trendów i zakupowych okazji. Rozsiądźcie się wygodnie przed monitorami i przeglądajcie stylowe raporty na temat modowych, urodowych i shoppingowych hitów, które dla Was przygotowałyśmy!

Wydawca
Blue Whale Press sp. z o.o.
ul. Polska 114
60-401 Poznań
bluewhalepress.pl

Ostatnie wpisy

Materiały prasowe Gucci

Zobacz najnowszą kampanię Gucci z Alexą Chung w roli głównej

25 stycznia 2021
fot. Isa Foltin/ German Select/ Getty Images

Te Instagramy znanych stylistek warto obserwować. To kopalnie modowych inspiracji

22 stycznia 2021

Nasze portale

  • fashionloop.pl
  • stylishbasket.pl
  • clothy.pl
  • wyjatkowystyl.pl
  • makeupio.pl
  • beasmetics.pl
  • vibeglow.pl
  • bellaplace.pl
  • creastyle.pl
  • momstyle.pl
  • prettyfe.pl
  • upwoman.pl
  • menties.pl
  • polishly.pl

© 2021 Fashionspy. Wszielkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dot. cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień można dokonać w każdym momencie. Więcej szczegółów na podstronie Polityka prywatności.
Brak wyników
Zobacz więcej wyników
  • W dobrej cenie
    • Modowe okazje
  • Trend alert
    • Hity z Instagrama
    • W stylu gwiazd
    • Trends & new campaign
  • Lekcje stylu
  • Beauty space
    • Urodowe sztuczki
  • Styl życia
  • Redakcja
  • Zasady współpracy
  • Kontakt

© 2021 Fashionspy. Wszielkie prawa zastrzeżone.