Świąteczne szaleństwo zakupowe – plan dla e-commerce last minute!

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Świąteczne szaleństwo zakupowe to dla wielu branż czas, w którym osiągają zdecydowanie największe dochody z tytułu prowadzonej przez siebie działalności. Dotyczy to zarówno sklepów stacjonarnych i punktów usługowych, jak i sklepów oferujących swój asortyment bądź usługi w sieci. Udział branży e-commerce, czyli e-handlu, w polskiej gospodarce rośnie z roku na rok i na wielu rynkach skutecznie wypiera standardową sprzedaż stacjonarną. Głównych powodów tego stanu rzeczy należy dopatrywać się przede wszystkim w komforcie. Klienci doceniają możliwość błyskawicznego dokonania zakupu z fotela we własnym domu czy też opcję porównania ze sobą cen danego towaru u kilku dostawców. Nie bez znaczenia jest także bardzo szybka wysyłka – zamówienie może być u klienta już na drugi dzień roboczy, a także szereg praw konsumenta, dzięki którym oszustwa w sieci zdarzają się już coraz rzadziej. Święta to czas szczególny, w którym zarabia się znacznie więcej. Jak jednak wykorzystać ten czas najbardziej efektywnie?

O co chodzi z tym e-commerce?

E-commerce, a właściwie e-handel, jest obecnie uznawany za pełnoprawną alternatywę sklepów stacjonarnych. Do niedawna większość osób oceniało zakupy w sieci jako fanaberię i ciekawostkę, podczas gdy obecnie w sieci znajdziemy oferty zarówno małych sklepów, jak i największych firm, których asortyment można znaleźć w każdym zakątku świata. Co więcej, wiele osób w sieci kupuje także…produkty spożywcze. Ten fakt jednak nie powinien w żaden sposób dziwić. Oszczędza się bowiem mnóstwo czasu, który wcześniej należało spędzić na przeszukiwaniu kolejnych półek w dużym markecie.

Właśnie z tego względu warto dbać o rozwój swojej firmy działającej w sieci, zwiększać jej zasięg i sprawiać, aby jej oferta mogła dotrzeć do wszystkich potencjalnie zainteresowanych klientów. Jak to zrobić?

Dlaczego okres świąt najlepiej wpływa na branżę e-commerce?

Święta to bardzo owocny okres w firmach z branży e-handlu. Klienci są nastawieni na robienie prezentów i szykowanie swoich mieszkań do przyjęcia gości, a także pozwalają sobie na więcej w kwestii wydatków. Nie bez powodu dla wielu sklepów i firm oferujących usługi za pomocą sieci czeka na ten okres z utęsknieniem. Warto to wykorzystać.

Świąteczne szaleństwo zakupowe – plan dla e-commerce last minute warto rozpocząć w prawidłowy sposób. Pierwszorzędną kwestią jest dokładne przeanalizowanie swojej oferty. Koniecznie wprowadź do niej jak najszybciej produkty cieszące się w czasie świąt największą popularnością, aby w efekcie nie stracić swojego asortymentu już po kilku dniach przedświątecznego szaleństwa zakupowego. Wielu początkujących przedsiębiorców zapomina, że w okresie świąt klienci zamawiają znacznie częściej i znacznie więcej. Wyprzedany towar sprawi, że nie osiągniesz w tym czasie kolejnych zysków. Koniecznie zadbaj także o pozycjonowanie dla biznesu, aby Twój sklep mogło odwiedzić jak najwięcej internautów. Nawet najlepszy asortyment nie będzie generował zysku jeśli sklep nie będzie widoczny w sieci.

Zadbaj o pozycjonowanie swojego sklepu tak szybko, jak to możliwe!

Pozycjonowanie w internecie to najważniejsze działanie marketingowe w sieci i nie bez powodu większość przedsiębiorców decyduje się na jego przeprowadzenie już na etapie publikowania własnej strony internetowej. Każda witryna w pierwszych dniach jej istnienia z reguły ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, przez co nie generuje w ten sposób jakiegokolwiek ruchu organicznego (darmowego). Internauci z reguły przeglądają jedynie pierwszą lub dwie strony listingu Google, dlatego warto, aby Twoja witryna znalazła się właśnie na nich. Cały proces pozycjonowania ma na celu poprawienie pozycji danej podstrony i zwiększenie jej widoczności w sieci.

Podstawowe aspekty i etapy pozycjonowania

Pozycjonowanie polega na zoptymalizowaniu witryny pod kątem wyszukiwarki Google, która ocenia każdą witrynę pod kątem jej przydatności w wybranej frazie kluczowej. Skomplikowane obliczenia przeprowadza autorski algorytm Google, który pobiera wszystkie niezbędne dane z każdej strony internetowej za pomocą niewielkich robotów Google. Skrypty te ciągle krążą po sieci i pobierają najnowsze dane z każdej ogólnodostępnej witryny WWW i przekazują je algorytmowi Google.

W trakcie pozycjonowania przeprowadza się między innymi:

  • audyt SEO. Proces ten polega na przeanalizowaniu witryny pod kątem jej obecnego stanu, a ocenie podlega kilkaset szczegółowych parametrów, takich jak jej szybkość działania, hierarchia nagłówków czy UX i UI.
  • działania on-site. W trakcie tych działań pozycjonerzy, programiści oraz copywriterzy poprawiają na danej witrynie WWW wszelkie zmiany wykryte przez audyt SEO. Etap ten jest zdecydowanie najdłuższy, gdyż specjaliści muszą przeprowadzić nawet kilkaset wieloetapowych procesów o wysokim poziomie skomplikowania.
  • w działaniach off-site z kolei chodzi przede wszystkim o pozyskanie jak największej liczby linków zwrotnych, co ma bezpośredni wpływ na wysokość witryny w listingu Google.

Ze względu na tak dużą ilość prac, warto zlecić ich przeprowadzenie wyłącznie dobrym agencjom interaktywnym SEO, które obserwują rynek pozycjonowania i mogą na bieżąco reagować na wszelkie zmiany w sposobie działania algorytmu Google.

Fot.: Negative Space/pexels.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Agata 04.03.2022

    Nie tylko okres świąteczny, ponieważ to tzw. szaleństwo, zaczyna się już przed samymi świętami 😅. Prawdą jest jednak, że spóźnienie z promocją swojego sklepu w tym okresie, to największy błąd, jaki możemy popełnić. Pozycjonowanie sklepu internetowego https://boo.pl/pozycjonowanie-sklepow/ to działanie, o którym powinniśmy pamiętać przez cały rok, ale pomyślmy o różnicy w ilości sprzedawanego asortymentu w określonych miesiącach np. kwiecień a listopad, wówczas zrozumiemy, dlaczego przedświąteczna i świąteczna promocja jest tak opłacalna i istotna 😁.

  • Sylwiia 04.03.2022

    Niech los ma w opiece sklep, który prześpi świąteczne zakupy 😅. O ile w klasycznym handlu, nie jest to takie proste, tyle w przypadku e-commerce pozycjonowanie sklepu www, promocja to audyt, modyfikacja i lecimy z tematem. Nie da się po prostu nie przyznać, że jest to banalnie proste, niekiedy tanie, a przy tym daje faktyczny efekt, lub nawet w najgorszym wypadku pozwala na analitykę błędów.

Rekomendowane
Rajstopy inne, niż wszystkie? Takiej pary mogłyście jeszcze nie widzieć
Rajstopy inne, niż wszystkie? Takiej pary mogłyście jeszcze nie widzieć
Szukacie prezentu dla poznanianki lub turystki, która pokochała to miasto od pierwszego wejrzenia? Musicie zobaczyć te rajstopy!
Bella Hadid zdradza sekrety swojego makijażu. Sprawdź, jak maluje się supermodelka!
Bella Hadid zdradza sekrety swojego makijażu. Sprawdź, jak maluje się supermodelka!
Jak odtworzyć makijaż w stylu supermodelki Belli Hadid? Znamy kilka trików, które warto zastosować, aby podążać drogą jednej z najsłynniejszych aktualnie celebrytek!
MAC stworzył pierwszą kolekcję kosmetyków neutralnych płciowo. To współpraca ze znanym projektantem!
MAC stworzył pierwszą kolekcję kosmetyków neutralnych płciowo. To współpraca ze znanym projektantem!
MAC stworzył pierwszą kolekcję kosmetyków neutralnych płciowo. Czy czeka nas rewolucja?
Ostatnie wpisy
Polecamy