Świąteczne szaleństwo zakupowe to dla wielu branż czas, w którym osiągają zdecydowanie największe dochody z tytułu prowadzonej przez siebie działalności. Dotyczy to zarówno sklepów stacjonarnych i punktów usługowych, jak i sklepów oferujących swój asortyment bądź usługi w sieci. Udział branży e-commerce, czyli e-handlu, w polskiej gospodarce rośnie z roku na rok i na wielu rynkach skutecznie wypiera standardową sprzedaż stacjonarną. Głównych powodów tego stanu rzeczy należy dopatrywać się przede wszystkim w komforcie. Klienci doceniają możliwość błyskawicznego dokonania zakupu z fotela we własnym domu czy też opcję porównania ze sobą cen danego towaru u kilku dostawców. Nie bez znaczenia jest także bardzo szybka wysyłka – zamówienie może być u klienta już na drugi dzień roboczy, a także szereg praw konsumenta, dzięki którym oszustwa w sieci zdarzają się już coraz rzadziej. Święta to czas szczególny, w którym zarabia się znacznie więcej. Jak jednak wykorzystać ten czas najbardziej efektywnie?
E-commerce, a właściwie e-handel, jest obecnie uznawany za pełnoprawną alternatywę sklepów stacjonarnych. Do niedawna większość osób oceniało zakupy w sieci jako fanaberię i ciekawostkę, podczas gdy obecnie w sieci znajdziemy oferty zarówno małych sklepów, jak i największych firm, których asortyment można znaleźć w każdym zakątku świata. Co więcej, wiele osób w sieci kupuje także…produkty spożywcze. Ten fakt jednak nie powinien w żaden sposób dziwić. Oszczędza się bowiem mnóstwo czasu, który wcześniej należało spędzić na przeszukiwaniu kolejnych półek w dużym markecie.
Właśnie z tego względu warto dbać o rozwój swojej firmy działającej w sieci, zwiększać jej zasięg i sprawiać, aby jej oferta mogła dotrzeć do wszystkich potencjalnie zainteresowanych klientów. Jak to zrobić?
Święta to bardzo owocny okres w firmach z branży e-handlu. Klienci są nastawieni na robienie prezentów i szykowanie swoich mieszkań do przyjęcia gości, a także pozwalają sobie na więcej w kwestii wydatków. Nie bez powodu dla wielu sklepów i firm oferujących usługi za pomocą sieci czeka na ten okres z utęsknieniem. Warto to wykorzystać.
Świąteczne szaleństwo zakupowe – plan dla e-commerce last minute warto rozpocząć w prawidłowy sposób. Pierwszorzędną kwestią jest dokładne przeanalizowanie swojej oferty. Koniecznie wprowadź do niej jak najszybciej produkty cieszące się w czasie świąt największą popularnością, aby w efekcie nie stracić swojego asortymentu już po kilku dniach przedświątecznego szaleństwa zakupowego. Wielu początkujących przedsiębiorców zapomina, że w okresie świąt klienci zamawiają znacznie częściej i znacznie więcej. Wyprzedany towar sprawi, że nie osiągniesz w tym czasie kolejnych zysków. Koniecznie zadbaj także o pozycjonowanie dla biznesu, aby Twój sklep mogło odwiedzić jak najwięcej internautów. Nawet najlepszy asortyment nie będzie generował zysku jeśli sklep nie będzie widoczny w sieci.
Pozycjonowanie w internecie to najważniejsze działanie marketingowe w sieci i nie bez powodu większość przedsiębiorców decyduje się na jego przeprowadzenie już na etapie publikowania własnej strony internetowej. Każda witryna w pierwszych dniach jej istnienia z reguły ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google, przez co nie generuje w ten sposób jakiegokolwiek ruchu organicznego (darmowego). Internauci z reguły przeglądają jedynie pierwszą lub dwie strony listingu Google, dlatego warto, aby Twoja witryna znalazła się właśnie na nich. Cały proces pozycjonowania ma na celu poprawienie pozycji danej podstrony i zwiększenie jej widoczności w sieci.
Pozycjonowanie polega na zoptymalizowaniu witryny pod kątem wyszukiwarki Google, która ocenia każdą witrynę pod kątem jej przydatności w wybranej frazie kluczowej. Skomplikowane obliczenia przeprowadza autorski algorytm Google, który pobiera wszystkie niezbędne dane z każdej strony internetowej za pomocą niewielkich robotów Google. Skrypty te ciągle krążą po sieci i pobierają najnowsze dane z każdej ogólnodostępnej witryny WWW i przekazują je algorytmowi Google.
W trakcie pozycjonowania przeprowadza się między innymi:
Ze względu na tak dużą ilość prac, warto zlecić ich przeprowadzenie wyłącznie dobrym agencjom interaktywnym SEO, które obserwują rynek pozycjonowania i mogą na bieżąco reagować na wszelkie zmiany w sposobie działania algorytmu Google.
Fot.: Negative Space/pexels.com
Nie tylko okres świąteczny, ponieważ to tzw. szaleństwo, zaczyna się już przed samymi świętami 😅. Prawdą jest jednak, że spóźnienie z promocją swojego sklepu w tym okresie, to największy błąd, jaki możemy popełnić. Pozycjonowanie sklepu internetowego https://boo.pl/pozycjonowanie-sklepow/ to działanie, o którym powinniśmy pamiętać przez cały rok, ale pomyślmy o różnicy w ilości sprzedawanego asortymentu w określonych miesiącach np. kwiecień a listopad, wówczas zrozumiemy, dlaczego przedświąteczna i świąteczna promocja jest tak opłacalna i istotna 😁.
Niech los ma w opiece sklep, który prześpi świąteczne zakupy 😅. O ile w klasycznym handlu, nie jest to takie proste, tyle w przypadku e-commerce pozycjonowanie sklepu www, promocja to audyt, modyfikacja i lecimy z tematem. Nie da się po prostu nie przyznać, że jest to banalnie proste, niekiedy tanie, a przy tym daje faktyczny efekt, lub nawet w najgorszym wypadku pozwala na analitykę błędów.