Po niecałych dwóch latach działalności marka należąca do LVMH i Rihanny, znana pod nazwą Fenty, zostaje zawieszona. Głównym powodem jest niekorzystna koniunktura spowodowana kornawirusem.
W maju 2019 roku zadebiutowała Fenty, marka odzieżowa, której założycielką był nie kto inny, jak znana na całym świecie Rihanna. To właśnie od jej nazwiska powstała nazwa – pełne imię i nazwisko barbadoskiej piosenkarki brzmi: Robyn Rihanna Fenty. Pieczę nad nowym brandem objął natomiast jeden z najbardziej luksusowych koncernów LVMH. Pod jego skrzydłami znajdują się między innymi Louis Vuitton, Celine, Dior czy Givenchy, a teraz miał działać nowy nabytek, czyli Fenty. Co więcej, brand miał być pierwszym domem mody stworzonym od podstaw przez czarnoskórą kobietę.
Niestety, Fenty nie przetrwał próby czasu, mimo że LVMH poradził sobie z koronakryzysem znacznie lepiej niż konkurencja. Z oświadczenia wydanego przez koncern wynika, że zawiesza brand do czasu poprawienia się koniunktury.
Marka Rihanny pokazuje, że znane nazwisko czy zamiłowanie do mody nie wystarczą, aby skutecznie prowadzić dom mody w trudnych warunkach. Potrzebne jest doświadczenie, fach i znajomość rzemiosła. Trzymamy jednak kciuki za to, żeby Fenty za jakiś czas powróciła – odmieniona i z nową energią!
Przeczytaj też: Fenty Skin już w Polsce! Gdzie kupisz kosmetyki Rihanny?
Zdjęcie główne: Kevin Mazur/ Getty Images Entertainment/ Getty Images